درحال بارگذاری...

بهترین گیاهان جهت کشت در سیستم هیدروپونیک

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

بهترین گیاهان جهت کشت در سیستم هیدروپونیک


بهترین گیاهان جهت کشت در سیستم هیدروپونیک

با داشتن دانش و ابزار مناسب، می‌توان بیشتر گیاهان را به‌صورت هیدروپونیک پرورش داد؛ اما به‌جای تمرکز روی گیاهانی که پرورش آن‌ها در سیستم‌های هیدروپونیک سخت است و ازلحاظ اقتصادی و عملکرد و … مقرون‌به‌صرفه نیست، می‌توان با شناخت بهترین گیاهان برای رشد در سیستم هیدروپونیک و گیاهانی که در این سیستم بهتر از سایر گیاهان عمل می‌کنند و عملکرد مناسب و بالایی دارند کشت موفقی را تجربه کرد.


کاهو (pH 6-7)

یکی از بهترین گیاهان برای پرورش در سیستم هیدروپونیک کاهو است زیرا در این سیستم می‌توان گیاهان زیادی را پرورش داد و عملکرد در واحد سطح را بالا برد.

توت‌فرنگی (pH 5.5-6.2)

در بیشتر آموزش‌های آنلاین هیدروپونیک که برای مبتدیان پیدا خواهید کرد توت‌فرنگی در لیست آن‌ها وجود دارد. توت‌فرنگی یک میوه خارق‌العاده برای شروع است که به‌خصوص اگر گلخانه داشته باشید می‌تواند در هر فصلی رشد کند. خوشبختانه در طول سال، همیشه میوه توت‌فرنگی در میوه‌فروشی‌ها وجود دارد که فروش خارج از فصل آن را آسان می‌کند. پس از رشد توت‌فرنگی، چندین مرحله برداشت محصول بدون نیاز به کاشت مجدد گیاهان وجود دارد. pH مناسب برای رشد توت‌فرنگی در سیستم هیدروپونیک ۵.۵ تا ۶.۲ است.

اسفناج (pH 6.0-7.5)

وقتی گیاهان زیادی وجود دارند که در سیستم هیدروپونیک خیلی خوب عمل می‌کنند، منطقی است که از گیاهانی که برای رشد هیدروپونیک مناسب نیستند، اجتناب کنید. مشابه کاهو، اسفناج گیاهی است که در سیستم‌های هیدروپونیک عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. بیشتر از روش (NFT) برای کشت این گیاهان استفاده می‌شود زیرا این سیستم اکسیژن‌رسانی مطلوب برای گیاهان را فراهم می‌کند. pH مناسب برای رشد اسفناج در سیستم هیدروپونیک ۶ تا ۷.۵ است.

 

 

 

 

 

 


کاربر سیرنگ، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


کشت نوین کشاورزی پهپاد سیرنگ پرواز یاران سیرنگ پهپاد کشاورزی پهباد

این مطالب را هم بخوانید!

سیستم های اطلاعات جغرافیایی

میدانستید چطور با استفاده از GIS برنامه‌ریزی در کشاورزی انجام دهید؟ آیا میدانید GIS به کشاورزان کمک میکند برای پیدا کردن مسیرهای بهینه برای حمل و نقل محصولات ؟ پیش‌بینی و کنترل آفت‌ها و بیماری‌ها: با استفاده از داده‌های جغرافیایی و اطلاعات آب و هوا، می‌توان بهبود پیش‌بینی ظهور آفت‌ها و بیماری‌...

ادامه مطلب »

کشاورزی هوشمند و پایداری محیط...

کشاورزی هوشمند و پایداری محیط زیست اهمیت بسیاری در حفظ سلامت خاک و آب دارد. این رویکرد نوین به کاهش آلودگی خاک و آب و حفظ محیط زیست کمک می‌کند. در ادامه به برخی از راهکارها و اقداماتی که در جلوگیری از آلودگی خاک و آب در کشاورزی هوشمند و پایدار می‌توان انجام داد، اشاره خواهیم کرد.

ادامه مطلب »

همه چیز راجع به انبه (بخش سوم)

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116